Verksamhetskonsult inom uthyrning och kundkommunikation

Är du driven och engagerad och letar efter en spännande och omväxlande roll med stort eget ansvar? En roll där du ingår i ett team med kompetenta kollegor och tillsammans levererar framtidens digitala lösningar till Momentums kunder? Då kan detta vara tjänsten för dig.

Om tjänsten

Momentum Software vill med moderna och webbaserade system göra det enkelt för bostadsbolag att äga och utveckla fastigheter och samtidigt bidra till ett hållbart samhälle. På resan mot att bli Sveriges bästa SaaS-bolag behöver de förstärka och fortsätta utveckla sina leveransteam. Idag är de drygt 80 anställda fördelade på kontor i Falun, Stockholm och Malmö. Leveransavdelningen består av cirka 25 personer och nu söker de ytterligare verksamhetskonsult.

Som anställd hos Momentum erbjuds du

  • En spännande, bred och varierad roll
  • Stort utrymme för eget ansvar
  • Stora möjligheter till personlig utveckling
  • Härlig gemenskap med engagerade och kompetenta kollegor
  • En modern arbetsgivare med högt i tak

Arbetsuppgifter

Som verksamhetskonsult inom uthyrning och kundkommunikation kommer du att arbeta nära Momentums kunder i olika typer av uppdrag och projekt. För att lyckas i rollen tycker du om att ha mycket kundkontakt samtidigt som du har ett tekniskt intresse eftersom delar av konfiguration och uppsättning behöver göras i systemens databaser.

Du kommer exempelvis att:

  • Vara specialiserad på processer för uthyrning och kundkommunikation samt de funktioner som finns för detta i Momentums system
  • Hjälpa kunderna med funktioner i systemet som hanterar exempelvis köer, uthyrningsflöden, Mina sidor och massutskick
  • Göra konfiguration och uppsättning via bland annat SQL-gränssnitt Andra återkommande arbetsuppgifter som ingår i rollen är workshops, konfiguration i systemen, utbildning och uppföljning hos kund. Du kommer att ha en av Momentums viktigaste och bredaste roller och därmed ha stor utvecklingspotential. Tjänsten passar dig som är i början av din karriär, som kanske hunnit få några års arbetslivserfarenhet och som brinner för att arbeta med kunder i ett utåtriktat och socialt arbete.

Vi söker dig som

  • Är obehindrad i det svenska språket, både i tal och skrift
  • Innehar eftergymnasial utbildning med relevant inriktning, t ex inom IT, fastighetsförvaltning eller ekonomi
  • Har ett tekniskt intresse Det är ett stort plus om har erfarenhet av SQL och webbapplikationer, har arbetat i fastighetsbranschen samt om du tidigare arbetat i en konsultroll.

Som person är du driven och social med en hög kommunikativ förmåga. Du är van att arbeta självständigt, kan planera din tid och finner en hög ansvarskänsla i det du gör. Du trivs i situationer där du inför grupp ska presentera, utbilda eller informera.

Övrig information

  • Start: Augusti, eller enligt överenskommelse
  • Omfattning: Tillsvidareanställning, med inledande provanställning om sex månader
  • Placering: Stockholm, Falun eller Malmö
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vi hänvisar samtliga frågor till dem

Ansök här