Ny förbättrad felanmälan i PM Mina Sidor

I samband med senaste produktuppgraderingen av Momentum PM5 (5.17) lanserades en ny förbättrad felanmälan i PM Mina Sidor. Genom att satsa på användarvänlighet och ett gränssnitt anpassat för just den här plattformen har vi gjort den ännu enklare att använda, inte minst i mobilen.

Sedan en tid tillbaka har vi sett att majoriteten av alla felanmälningar görs via smartphones. Vi ville ta tillvara på det här nya beteendemönster hos hyresgästen för att bidra till en förbättrad service.

Målet är att det ska vara enklare för hyresgästen att göra en felanmälan via PM Mina Sidor än att ta upp telefonen och ringa. Utvecklingen har därför skett utifrån ledorden tillgänglighet och funktion. Den förbättrade felanmälan är tillgänglig dygnet runt och är snabb och enkel att genomföra. 

Felanmälan är för många fastighetsskötare en av de vanligast förekommande arbetsuppgifterna i vardagen. Därför har vi fokuserat på att göra processen tydligare och mer strukturerad för en smidigare och mer effektiv verksamhet. 

Exempel på förbättringar 

  • Färre klick – hitta dit du ska snabbt 
  • Pekskärmsanpassat - för en enkel och modern navigering och flöde 
  • Mobile-first - gör det enkelt att läsa och använda media i mobilen 

Felanmälan i PM Mina sidor har många fördelar 

  • Inloggning med BankId - för en snabb och okomplicerad inloggning 
  • Bifogade bilder - mobilens kamera kan användas direkt i PM Mina Sidor för att bifoga bilder på det som behöver åtgärdas 
  • Ökad tydlighet för hyresgästen - hyresgästen guidas genom hyresobjektets delar för att felanmälan ska bli så tydlig som möjligt