Momentum söker supportkonsult!

Är du serviceinriktad, ansvarstagande och trivs i en roll där du får använda din kreativitet och förmåga att lösa komplexa problem? Vill du bli en del av ett härligt supportteam som alltid strävar efter att leverera service av högsta kvalitet? Då kan detta vara tjänsten för dig.

Om tjänsten

Momentum Software vill med moderna och webbaserade system göra det enkelt för bostadsbolag att äga och utveckla fastigheter och samtidigt bidra till ett hållbart samhälle. På resan mot att bli Sveriges bästa SaaS-bolag behöver vi förstärka och fortsätta utveckla vår support. Idag är vi drygt 80 anställda fördelade på kontor i Falun, Stockholm och Malmö. Supportteamet består av åtta personer och nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team.

Som anställd hos Momentum erbjuds du

  • En spännande, bred och varierad roll
  • Stort utrymme för eget ansvar
  • Stora möjligheter till personlig utveckling
  • Härlig gemenskap med engagerade och kompetenta kollegor
  • En modern arbetsgivare med högt i tak

Dina arbetsuppgifter

Dina främsta arbetsuppgifter är att ge support och service till kunder som använder Momentums fastighetssystem, vilket bland annat innebär att:

  • Ta emot och registrera ärenden som kommer in via ärendehanteringssystemet, mail och telefon
  • Lösa merparten av kundens ärenden självständigt eller i samarbete med kollegor
  • Ha kontakt med utvecklingsteamet/leveransteamet vid mer komplexa problem
  • Alltid leverera bästa tänkbara service till kunderna

Dina egenskaper

Som person är du serviceinriktad med en problemlösande inställning. Du vill arbeta med support i ett team som värdesätter kvalitet och ditt driv och engagemang gör att du gärna bidrar med idéer kring hur Momentum kan fortsätta utveckla supportfunktionen så väl som produkten.

Du arbetar fokuserat och strukturerat och håller huvudet kallt även i stressade situationer. Självklart är du en positiv, öppen och trevlig person som uppskattas av både kunder och kollegor. Eftersom Momentum är en arbetsplats med högt tempo så tycker du om att befinna dig i sammanhang där det händer mycket.

Vi söker dig som

  • Har eftergymnasial utbildning
  • Har tidigare erfarenhet av support
  • Är obehindrad i det svenska språket i både tal och skrift

Meriterande

  • Erfarenheter från fastighetsbranschen
  • Kunskaper inom SQL

Personliga egenskaper som vi kommer att lägga extra stor vikt vid

  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ
  • Problemlösande
  • Ansvarstagande

Omfattning och tillträde

  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Stockholm, Falun eller Malmö

Ansökan

För ansökan eller frågor, vänligen kontakta eftermarknadschef Viktoria Björnsson-Spets via mail viktoria.bjornsson-spets@momentum.se.

 

Ansök nu