Uthyrningssystem och kundsidor


Förbättra kommunikationen med befintliga och nya hyresgäster i Momentums Marknadssystem, en heltäckande webbaserad tjänst för uthyrning och kundkommunikation.

Webbaserad uthyrningsfunktion och heltäckande stöd för hyresgästsidor ger ökad kundnöjdhet och färre samtal till kundtjänst. Mobila lösningar ger hyresgästen möjlighet att påverka sitt boende med hjälp av kringtjänster. Allt är naturligtvis helt integrerat i fastighetssystemet. 

Utvalda funktioner


Webbaserad uthyrning

Momentum Marknadssystem sköter flödet automatiskt från uppsägning till tecknande av avtal. Systemet är helt webbaserat vilket gör att såväl era kunder som ni handläggare kommer åt systemet via en webbläsare dygnet runt. Den webbaserade lösningen möjliggör en snygg integration i befintlig webbsida.

  • Webbaserat
  • Integrera i hemsidan
  • Automatiska flöden

Köhantering

I Momentum Marknadssystem kan hantering av sökande för hyresobjekt skötas på ett flexibelt sätt utifrån olika köer, boendeformer, kategorier med mera. Fördelning kan ske via kötid, först till kvarn samt lottning.

I Momentum Marknadssystem sköter kunden själv sin bevakning och kan där på ett tydligt sätt se sin kötid och sina ärenden. Kunden ställer in sin sökprofil och får en pushnotis i Bostadsappen, ett meddelande på sina Kundsidor eller ett e-postmeddelande när det kommer ett ledigt hyresobjekt.

  • Fördelning via kötid, först till kvarn eller lottning
  • Kunden styr sin bevakning
  • Pushnotiser vid lediga objekt

Digital signering

Problem med att hitta felsorterade pappersavtal? Många kunder som kommer in för att få kopia på sitt avtal? Vill ni att kunden ska kunna signera sitt avtal där personen befinner sig utan att fysiskt besöka er?

Med Momentum Marknadssystem finns möjlighet att signera och säga upp sitt avtal digitalt via BankID och/eller Mobilt BankID. Avtalet lagras digitalt och är tillgängligt online för både handläggare och kund.

  • Signera med BankID och/eller mobilt BankID
  • Avtalet finns alltid tillgängligt på webben

Kundsidor

Med Momentum Marknadssystem och dess kundsidor kan kunden på ett enkelt sätt hantera alla sina ärenden. Kunden kan se sina olika förslag på objekt, göra intresseanmälan och svara på erbjudanden.

Är det så att ni behöver få in uppgifter från kunden inför en uthyrning? Då finns möjlighet för kunden att ladda upp dessa intyg eller uppgifter via fil.

Den kund som dessutom är er hyresgäst kan här göra felanmälan, se sina besiktningar, boka tvättstuga, beställa underhåll, se sin förbrukning av el, vatten och fjärrvärme, hämta sitt digitalt signerade avtal samt sin hyresavi och se sin kommande och historiska betalningar.

  • Kunden har full kontroll
  • Avlastar kundtjänst
  • Samla tjänster knutna till boendet

Meddelandetjänst

Momentums meddelandetjänst möjliggör riktad kommunikation till boende och hyresgäster i ett visst hus, område, eller stad. Kommunicera elavbrott, vattenavstängning eller ett aktuellt erbjudande - allt styrs enkelt via Momentum PM.

  • Riktad kommunikation
  • Styrs enkelt via fastighetssystemet
  • Direkt till kundens telefon

Smart meddelandetjänst


Digital Boendepärm

Digital information för era hyresgäster som presenteras via Kundsidorna. Detta kan vara information kring hur lägenhetens tvättmaskin, det digitala låset eller spisvakten fungerar. Var finns gästlägenheten och hur bokas den? Vad har bostadsbolaget för regler kring hemförsäkring? Var hittar jag min tvättstuga?

  • Information om boendet och huset online
  • Försäkringsinformation, instruktioner och mycket mer

Bostadsapp

Underlätta kundens vardag med Momentum Bostadsapp i telefonen. Där kan kunden hantera det mesta som även finns tillgängligt via Kundsidorna på datorn. Anmäla intresse och svara på erbjudande för en lägenhet, ladda upp eventuella intyg och uppgifter, se information från hyresvärden gällande boendet, boka tvättstugan, se den senaste hyresavin och göra felanmälan. Allt detta på fickan via mobiltelefon eller surfplatta.

  • Full kontroll på boendet i telefonen
  • Avlasta kundtjänst

Uthyrning parkeringsplatser

I Momentum Marknadssystem kan du som fastighetsägare låta kunden sköta hela flödet för tecknande av fordonsavtal själv. Detta sker genom att kunden använder sig av BankID/MobiltBankID för att identifiera sig samt signera sitt avtal. På samma sätt kan kunden, via sin kundsida, säga upp sitt avtal, se sin senaste avi och mycket mer.

  • Möjligt att automatisera uthyrningen av parkeringsplatser
  • Hela processen online